fredag 22. juni 2012

Makeover stuebord


Til loftstuen kjøpte vi et billig bord på Jysk, som var ment som en midlertidig løsning.
Etter innkjøpet av hestesko sofaen vår, oppdaget vi fort at det ikke var alle bord som paset "inni hesteskoen". Da de fleste bord ble for brede, og det ville bli trangt å plassere beina mellom bord og sofa.
Så da ble bordet fra Jysk en nødløsning.

Men det var/er av dårlig kvalitet, og jeg så fort at den hvite bordplaten ikke ville holde seg så fin i lengden.
I stedenfor å kvitte oss med bordet igjen med en gang, tenkte jeg å gi det en makeover.

Bilde av bordet  før makeoveren:

Gikk til innkjøp av noen planker, som jeg først beiset med Fjære beis fra Jotun.
Men denne beisen syns jeg ble alt for lys, nesten hvit.
Jeg var på jakt etter en mer grå-aktig beis.


Derfor avsluttet jeg med et lag Drivved beis fra Jotun, oppå Fjære beisen.
Og fikk akkurat det resultatet jeg var ute etter ;)

Når plankene var ferdig å tørke la jeg dem først oppå bordet for å se hvordan jeg ville plassere dem.
Deretter la jeg plankene på gulvet, og snudde bordet oppned oppå plankene.
Skrudde så skruer på undersiden av bordet og fast i plankene.
Så var det bare til å snu bordet rundt igjen, og sette det på plass.


Ble ganske fornøyd med resultatet!
 Jeg bør nok lakkere den nye bordplaten før det er helt ferdig.
Men det får jeg ta siden.


En ekstra bonus med å feste plankene til bordet er at jeg la til et par cm,
 både i lengden og bredden av bordet. 
Så fikk jeg bordet i akkurat den størrelsen jeg ville ha det.

Blir nok til at jeg skifter ut kurvene under bordet med noen nye,
 må bare finne noen som passer til målene først.


post signature

5 kommentarer:

  1. Det ble jo kjempe bra. Og så enkelt. Har lenge lett etter et bord selv som skal være til en lignende sofa, kanskje jeg låne tipset ditt.
    kjempe fin blogg du har forresten.

    SvarSlett
  2. Det ble jo superfint!!! så kreativ du er :)

    Ha en fin ny uke,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  3. OMG! Så flink du är - detta hade jag aldrig kommit på själv! Det blev ju råläckert!
    Och inte minst så passade det superbra in hos er. :)

    Tack för goda ord hos mig söta du.
    Ha en fin kväll! Stor kram Joy

    SvarSlett
  4. Hei.
    Så utrolig flott bordet ditt ble. Kan jeg spørre hva slags planker brukte du? Hvilken bredde og tykkelse var det på de?
    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  5. Har det samme problemet selv med hesteskosofa. ingen bord passer.. alle er for brede :( menmen. jeg tror jeg har funnet ett nå som skal passe bra, må bare få kjøpt det først :)
    fin blogg du har!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails