onsdag 10. februar 2010

Snoopy 5år

I dag er verdensbeste kosehund blitt 5år gammel. Jeg syns tiden har flydd avsted, men på sammetid kan jeg ikke se for meg tiden før jeg fikk Snoopy. Ufattelig glad i denne lille rampehunden. Husker godt da jeg fortalte mamma at jeg hadde lyst på en chihuahua. Svaret jeg fikk var: "du har vel ikke tenkt å kjøpe deg en slik liten rottehund". Men første gang jeg tok han med hjem til henne utbrøt hun: "ååå for et søtt lite dådyr".

Her er bilde av Snoopy og broren Casper tatt ved 8ukers alder av hun som eier faren til Snoopy.
Bare noen dager etter hentet jeg han hjem.
Denne skjønne lille krabaten min har også vært med på å gi mange et nytt syn på rasen chihuahua. Da mange lett får fordommer, en ser bl.a div. kjendiser bære rundt på dem i vesker og dulle dem opp med kjoler og andre klær. Selv om de er små er det en hund med 4bein som skal behandles på lik linje med andre hunderaser. Mange tror også dette er en pinglerase, men mine to er kjempeglad i å gå lange fjellturer. I sommerhalvåret er vi ofte å se på Ulrikens-topp (Bergens høyeste fjell), og da tar vi ikke banen opp eller ned.

Gratulerer så mye med dagen Snoopy'n min!

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails